יום ראשון, 20 בפברואר 2011

עבודת צוות - העשיריה הפותחת

  1. חזון- יש ליצור חזון, תפיסת עולם- איך אתה רואה את עצמך והעובדים.
  2. יעדים- הגדרת יעדים מספריים- ליעד פרמטרים מדידים מספריים. ונמדדים- היעדים נגזרים מהחזון.
  3. העצמה- שילוב של 2 מילים עוצמה+ עצמאות- כדי לדרבן עובדים לעשות הרבה-עובד שמרגיש שסידרו אותו יתרום את המינימום האפשרי. העצמה – זו טכניקה בה אתה מגדיל תפוקה בלי להוסיף שכר. העצמה לעולם מתוחמת בזמן, כי אי אפשר להעצים  עובד לעולם  ועד נותן תחושה לאדם-שמי שמשקיע-מסתכלים עליו. לקחת עובדים נוטרים ולתת להם תפקיד ניהולי-הם נשארים בתפקיד זוטר. יש לזכור שהעצמה מוגבלת בזמן. עובד שלא רוצה לעבוד אי אפשר דרך הכפייה יש לזרום איתו ולגייס אותו אלייך-זה יוצר שימור הון אנוש, תפוקה גדלה. העצמה-מרווחים גם המנהל וגם העובד חיסכון בכוח אדם והגדלת תפוקה מעובדים קיימים.
  4. רוטאציה- לא בכל מקרה זה ניתן- חשוב לשלב נושא של חילופי תפקידים .הרוטאציה יוצרת התמחות רוחב- העובדים יותר מנוסים, אפשר לנייד אותם בשעת משבר. דרך לשבור שגרה, לחסוך משאבים-העובד נהנה וגם אתה. רוטאציה צריכה להיות בתפקידים  שונים. קשור לתחום עיסוקו. הרוטאציה לא צריכה להיעשות מכפייה. היא מקובלת.
  5. ספק לקוח- כל עובד במחלקה מסוימת בארגון-הוא ספק לקוח. דינאמיקה בארגון, זרימת תקשורת. 80% מהיתקלות בתקשורת- נובעת מליקויים בארגון עצמו. צריכה להיות זרימה מיידית בלי שכלי תקשורת שווה לי לספק בזמן-למחלקה אחרת-כי מחר היא תצטרך אותי. אנחנו תלויים אחד בשני. אתה חושב על עצמך, עוזר לאחר- זו אגואיסטיות נכונה. יש דינאמיקה וכדאי לכל הצדדים לעבור בזרימה. כל אחד חייב את האחר.
  6. בקרת ביצועים- יעדים נקבעו, יש לבדוק אם בוצעו, ומה איכותם. אז יש בונוס אישי ובונוס מחלקתי.
  7. ציוותי שיפור (חוגי איכות)-נציגים של עובדים והנהלה.
  8. קידום- בסופו של אדם אנשים רוצים לראות שהם מטפסים בסולם, לא מומלץ לקדם מייד, לבחון את האדם, לבדוק אם ראוי לזה, ואז יקודם, אם הבטחתם לעובד שהוא יקודם תעמדו מאחורי זה- זה מאוד משמעותי לעובד.
  9. רענון- לפעמים יש צורך להחליף עובד ותיק שחוק-לפעמים רענון יוצר זעזוע אבל מתחלף בתפוקת יתר.
  10. גיבוש ציוותי- (רוח צוות)- במלחמה היחס בין כוח פיזי למורל- 1 ל-3 המורל עוצמתו פי שלוש מכוח פיזי (נפוליאון)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה