יום שבת, 19 בפברואר 2011

עץ השקד - השקדיה

שמו של עץ השקד ניתן לו בשל היותו שקדן.
המדרש מדבר על שקידה: בחורף, כשכל עצי הפרי רדומים, ללא פעילות כלל, שלכת גמורה עץ השקד מוציא את כל שפעת הפריחה שלו שלו בלבן וורוד.
ניתן לקשר זאת לנושא שיווק ומכירות: כשאתה ראשון בשטח – אתה קיים. אתה אומר: אני ראשון בשטח. כשהוא ראשון וייחודי בשטח – כל המאביקים יבואו אליו. הוא בונה לו  את המוצר.
שקדן –  מה ההסבר לשקדנות?
  • עץ השקד מוציא פריחה ראשון ומפרסם את עצמו – מעלה רבבות פרחים, רואים אותו למרחוק כמו כתם לבן בולט.
  • לאחר מכן, לוקח לעץ חצי שנה לשקוד על הכנת הפרי, השקדים שלו – האם מי שמפרסם עצמו ראשון לוקח לו חצי שנה להוציא תוצרת? זהו ויכוח שיווקי.
  • אחרי חצי שנה יש לעץ מאה אחוז הצלחה. הוא עטוף בשלוש עטיפות, מוגן כמו אינקובטור וקיימת מאה אחוז הצלחה בתוצרת.
קיימת שקידה על הארגון, על המוצר.
קיימת השוואה של השקד לתות: אחיקר החכם אמר: "בני, אל תהיה כמו עץ השקד, תהיה כמו תות הממהר להבשיל פירותיו".
תות מניב פרי 10 ימים לאחר הפריחה, אבל אין לו חיי מדף, מהר מאוד מתקלקל. אחיקם אומר, לא כדאי להשקיע כל כך הרבה זמן ואנרגיות כמו השקד במסגרת,צורה, קליפה, תהיה כמו התות, תוך זמן קצר מוציא פרי.
נושא זה משתייך למנהיגות מצבית – האם צריך להיות מנהיג כמו שקד או כמו תות? במצבים מסויימים יש לנהוג כמו התות, לזעזע, לא לעשות תהליך איטי אלא מהיר כי יכול להיות שיש לך מתחרים, תפסיד הזדמנות כמו מכרז. במקרים אחרים אתה צריך להנהיג תוך תכנון, חשיבה , שלבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה